Podpisana umowa w sprawie realizacji Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka 75+” na rok 2024r.
5 czerwca 2024
Została podpisana umowa w sprawie realizacji zadania w ramach Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka 75+” na rok 2024r. pomiędzy Wojewodą Świętokrzyskim reprezentowanym przez Zastępcę Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Panią Annę Kołomańską, a Burmistrzem Miasta i Gminy Opatów Panem Grzegorzem Gajewskim przy kontrasygnacie Pani Martyny Rusak Skarbnika Gminy.
Celem programu jest poprawa dostępności do usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób w wieku 75 lat i więcej, które są osobami samotnymi lub są osobami samotnie gospodarującymi, a także tych, które pozostają w rodzinie. Program „Opieka 75+” adresowany jest do gmin - miejskich, wiejskich, miejsko – wiejskich liczących do 60 tys. mieszkańców. Gminy Opatów otrzyma środki finansowe w formie dotacji celowej Wojewody, w wysokości 60% wartości całego zadania na dofinansowanie zadania własnego gminy tj. organizację i świadczenie usług opiekuńczych w kwocie 44 428,00zł. 40% kosztów realizacji zadania będą stanowiły środki własne Gminy.
W 2024r. Programem objętych jest 12 osób w wieku powyżej 75 roku życia. Środki z budżetu państwa stanowią istotne wzmocnienie budżetu gminy.
W Gminie wzrasta zapotrzebowanie na pomoc usługową, w tym dla osób powyżej 75 roku życia. W związku z powyższym Gmina wnioskuje o środki z Programu corocznie, nieprzerwanie od 2018r.