Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Rynek

Rynek

Siedziba ośrodka

Opatów

Rynek noca

Opatów

Asystent osoby z niepełnosprawnością

Logo: flaga Polski i godło Polski

Artykuły

  • Gmina rozliczyła środki z Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 w ramach Funduszu Solidarnościowego

    Gmina Opatów/ Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatowie w 2024r. realizowała Program Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 w ramach środków z Funduszu Solidarnościowego.
    Złożone zostało sprawozdanie z wykorzystania środków i realizacji zadania, zgodnie z terminami zapisanymi w umowie.
    Program realizowano w okresie I – XII.2024r. W 2024r. tut. Ośrodek zatrudniał 2 asystentów osób niepełnosprawnych, którzy świadczyli usługi u 12 osób niepełnosprawnych z terenu gminy (10 osób legitymujących się znacznym stopniem niepełnosprawności, w tym 4 osoby z niepełnosprawnością sprzężoną i 2 osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności). Łącznie wykonano 2.665 godzin usług asystencji osobistej. Wydatkowano ogólną kwotę 110 327,50zł. Całość środków pochodziła z Funduszu Solidarnościowego.

    Czytaj Więcej o: Gmina rozliczyła środki z Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 w ramach Funduszu Solidarnościowego
  • Realizacja usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.

    Ośrodek Pomocy Społecznej od stycznia 2025r. ponownie rozpocznie realizację Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego -edycja 2025. Pomoc asystenta będzie wsparciem
    w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. W ramach swoich obowiązków asystenci będą świadczyli pomoc w: - wyjściu, powrocie oraz dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsca (np. kościół, cmentarz, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe itp.);
    - wyjściu, powrocie oraz dojazdach na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne,
    - zakupach, przy udziale uczestnika Programu,
    - załatwieniu spraw urzędowych;- pomocy w domowych pracach porządkowych,
    - pomocy w czynnościach samoobsługowych, toalecie, dbałości o odzież itp.
    - wyjściach na spacer.
    Pomoc otrzyma 11 osób z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności. Osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności otrzymają do dyspozycji 288 godzin pomocy, a osoby
    z niepełnosprawnościami sprzężonymi w zwiększonej liczbie 336 godzin. Ilość godzin dla osób
    z umiarkowanym stopniem ustalono na 216 godzin do wykorzystania w ciągu rok.
    Środki na realizację zadania będą pochodziły w całości ze środków Funduszu Solidarnościowego.
    Aktualnie całkowity czas pracy asystentów jest zagospodarowany. Osoby niepełnosprawne mogą jednak składać Karty zgłoszeniowe do Programu wraz z kserokopią orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Chętni będą umieszczani na liście rezerwowej osób oczekujących i w przypadku zwolnienia się miejsca będą objęci wsparciem w trakcie roku.
    Karty zgłoszeniowe będą przyjmowane w siedzibie Ośrodka w godzinach urzędowania tj. od 7.00 do 15.00

     

    Czytaj Więcej o: Realizacja usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
  • Przyznane środki na realizację Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego– edycja 2025

    Została podpisana umowa w sprawie realizacji zadania w ramach Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego– edycja 2025. pomiędzy Wojewodą Świętokrzyskim Panem Józefem Brykiem, a Burmistrzem Miasta i Gminy Opatów Panem Grzegorzem Gajewskim przy kontrasygnacie Pani Martyny Rusak Skarbnika Gminy. W ramach programu zaplanowano objęcie pomocą 11 osób z niepełnosprawnością w stopniu znacznym i umiarkowanym.
    Głównym założeniem programu jest zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, czyli wsparcie osób niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
    Gmina otrzyma środki na realizację zadania w łącznej wysokości 157.146,30 zł. zgodnie ze złożonym wnioskiem. Środki finansowe na realizację zadania pochodzą z Funduszu Solidarnościowego. Pomoc osobom niepełnosprawnym w środowiskach będzie świadczona od stycznia 2025r. Objętych wsparciem będzie 9 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i 2 osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Pomoc w środowiskach będzie świadczyło 2 asystentów osobistych.
    Program realizowany będzie do końca 2025r.

     

    Czytaj Więcej o: Przyznane środki na realizację Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego– edycja 2025